ThoughtWorks Radar, zajímavé technologie

Firma ThoughtWorks (kde pracuje můj oblíbený SW guru Martin Fowler) nedávno zveřejnila svůj Technology Radar, jehož účelem je “to help decision makers understand emerging technologies and trends that affect the market today." Ještě než se dostanu k technologiím, které mne zaujaly, uvedu k Radaru krátkou legendu. Radar je rozdělen do kvadrantů Techniques, Tools, Platforms a Languages. Jednotlivé technologie jsou umístěny na kruzích:

  • Adopt: We feel strongly that the industry should be adopting these items. We use them when appropriate on our projects.
  • Trial: Worth pursuing. It is important to understand how to build up this capability. Enterprises should try this technology on a project that can handle the risk.
  • Assess: Worth exploring with the goal of understanding how it will affect your enterprise.
  • Hold: Proceed with caution.
ThoughtWorks Radar 2011, Tools kvadrant

ThoughtWorks Radar 2011, Tools kvadrant

To, co mě na Radaru zaujalo nejvíc, je nadějná pozice Clojure. Vzhledem k tomu, že tomuto se věnuji na svém dalším blogu věnovaném Clojure, nebudu to zde rozebírat. Co dalšího?

  • Continuous Delivery. Aktuální agilní technika z dílny samotných ThoughtWorks, aneb jak efektivně dostat na produkci každý dobrý build. Knížku už mám zakoupenou, teď jen najít čas si ji přečíst.
  • Sonar. Integrovaný nástroj pro kontrolu a vizualizaci metrik zdrojového kódu. Sám jsem ho sice, bohužel, na projektu ještě nepoužil, ale už mockrát jsem nad ním přemýšlel - procházet jednotlivé metriky vygenerované Mavenem je otravné a člověk přitom ztrácí celkový kontext.
  • Vzestup NoSQL databází. Už bych se měl na nějakou konečně podívat.
  • Gradle. Nástroj na automatizaci projektu, něco jako Maven používající Groovy DSL. Jeden čas jsem ho používal na malé Java a Groovy projekty. Možná nastal čas se k němu vrátit.
  • JRubyRuby implementace pro JVM. Jestli mi do toho něco nevleze, rád bych se Ruby naučil jako další jazyk. Ruby/JRuby se mi jako Javistovi hodí.
  • Špatné umístění GWT. Doslova je řečeno: “GWT is a reasonable implementation of a poor architectural choice.". O GWT jsem přemýšlel ze strategického hlediska, jako o možné frontendové Java technologii při návrhu architektury AJAX aplikací. Tak teď nevím, nevím.

ThoughtWorks Radar ve formátu PDF.