Cesta samuraje, rok devátý

Rok se s rokem sešel a blog SoftWare Samuraj slaví už 9. narozeniny. Dneska to pojmu trochu jinak, než bylo mým zvykem a podívám se ne na svůj uplynulý rok, ale na historii blogu. To se dá pojmout různě — třeba někdo by se blýsknul statistikami návštěvnosti (ale tím já se pyšnit nemohu), jiný by nabídl sofistikovanou data science (v tom jsem sotva začátečník).

Ne, já to vezmu jednoduše — pár základních součtů a agregací, proložených barevnými grafy. Třeba i tak z toho něco zajímavého vyleze (i když, spíš ne). Konec konců, tyhle bilanční články pro mne byly vždycky hlavně retrospektivou.

Suma sumárum

Začnu tím, že za těch devět let jsem napsal 146 článků. Jak život šel, někdy jsem psal víc, někdy míň a někdy jsem psát (téměř) přestal.

Počet článků za rok

Počet článků za rok

Z hlediska témat, mých historií daných Top 10 tagů je:

  1. Programovací jazyk Clojure. 🤗
  2. Recenze a reference na knihy.
  3. Věci kolem Javy.
  4. Záležitosti a starosti Teamleadingu.
  5. Široká škála věcí, které spadají pod pojem Software Engineering.
  6. Interview a pohovory.
  7. Různé nástroje na Version Control.
  8. Různé nástroje na build softwaru.
  9. Messaging.
  10. SOA.
Témata článků v Top 10

Témata článků v Top 10

Samozřejmě, Top 10 témat je jen špička ledovce. Za ta léta jsem nasbíral a utřídil nějakých 66 tagů. Čas od času je trochu zrefaktoruju, ale i tak je jich docela dost:

Tag cloud

Tag cloud

Jak šel čas

Je přirozené, že témata se v průběhu času měnila. Když vezmu Top 3 za jednotlivé roky, vypadala situace takto:

Top 3 témata za jednotlivé roky

Top 3 témata za jednotlivé roky

Pokud vezmu v potaz, že jsem k danému tématu napsal aspoň 7 článků (což je shodou okolností i kritérium pro Top 10), bude zajímavý vidět časový trend:

Trend pro Top 5

Trend pro Top 5

Trend pro Next Top 5

Trend pro Next Top 5

Delfská věštírna

Už léta letoucí se v Cestách Samuraje vizionářsky zahledím do budoucnosti… 🧐 abych se většinou mýlil. A neodpustím si to ani tentokrát. 🤭 Takže, o čem bych rád v nadcházejícím roce psal?

O Golangu — začínáme psát nový produkt a velká část v něm bude napsaná v Golangu. 🤗 Na to už se moc těším.

O Kubernetes — stejný projekt, spousta objevování. 🤯

O Infrastructure as Code a Terraformu — už druhým rokem jsme měli s kolegou seminář na MatFyzu a zároveň se snažíme IaC implementovat v rámci našich projektů.

O teamleadingu — i když se teď vedení týmu/ů nehodlám nějaký čas věnovat, mám tady pár nedořešených restů. 😈

Budoucí témata? 🤔

Budoucí témata? 🤔

Související články